Jak większość kwestii dotyczących prawidłowego oznakowania pojazdów również wszelkie kwestie dotyczące usytuowania świateł na pojazdach znajdziemy w odpowiednim rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Niezależnie od tonażu i rozmiarów przyczepy oraz jej daty pierwszej rejestracji musi być ona wyposażona w następujące światła i odblaski:
- światła (zwykle lampy tylne zespolone): pozycyjne tylne, kierunkowskaz, hamowania, przeciwmgłowe.
- odblaski:
- tylne trójkątne (czerwone) 2 sztuki, nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm, wysokość montażu pomiędzy 250 mm a 900 mm.
- przednie (białe) 2 szt. nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm, wysokość montażu pomiędzy 250 a 900 mm
- boczne (żółte). Przynajmniej jedno światło z każdej strony powinno być umieszczone w środkowej jednej trzeciej długości pojazdu (długość przyczepy mierzy się razem z dyszlem); światło wysunięte najbardziej do przodu powinno być umieszczone nie dalej niż 3 m od przedniego obrysu pojazdu, a umieszczone najbardziej z tyłu nie dalej niż 1 m (3 m dla ciągnika) od tylnego obrysu pojazdu; wzajemna odległość dwóch sąsiednich świateł umieszczonych na tym samym boku pojazdu, nie może przekraczać 3 m (dopuszcza się 4 m, jeżeli konstrukcja pojazdu
nie pozwala na zachowanie tej odległości). Wysokość montażu pomiędzy 250 a 900 mm.
Dodatkowo w pewnych warunkach obowiązkowe jest zastosowanie kolejnych rodzajów oświetlenia:
- Jeśli przyczepa jest szersza niż 1,6m: Pozycyjne przednie (białe) montaż analogicznie do odblasków przednich, wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm, wysokość montażu pomiędzy 250 a 900 mm
- Jeśli przyczepa jest szersza niż 2,1m: Obrysowe przednie i tylne (2 lampy z przodu i z 2 lampy z tyłu widoczne z przodu na biało z tyłu na czerwono) montaż: możliwie najbliżej bocznego obrysu pojazdu, lecz nie dalej niż 400 mm od tego obrysu. nie bliżej niż 200 mm od światła pozycyjnego przedniego lub tylnego. możliwie najwyżej, przy spełnieniu warunku rozmieszczenia na szerokości oraz symetrii świateł.
- Jeśli przyczepa wraz z dyszlem jest dłuższa niż 6m: Pozycyjne boczne montaż analogicznie do odblasków bocznych, przynajmniej jedno światło z każdej strony powinno być umieszczone w środkowej jednej trzeciej długości pojazdu (długość przyczepy mierzy się razem z dyszlem); światło wysunięte najbardziej do przodu powinno być umieszczone nie dalej niż 3 m od przedniego obrysu pojazdu, a umieszczone najbardziej z tyłu nie dalej niż 1 m (3 m dla ciągnika) od tylnego obrysu pojazdu; wzajemna odległość dwóch sąsiednich świateł umieszczonych na tym samym boku pojazdu, nie może przekraczać 3 m (dopuszcza się 4 m, jeżeli konstrukcja pojazdu
nie pozwala na zachowanie tej odległości). Wysokość montażu pomiędzy 250 a 900 mm. - Jeśli przyczepa ma DMC większe niż 750kg (tylko pojazdy zarejestrowane po 01.08.2009): światło cofania (zwykle w lampach zespolonych)
- Jeśli przyczepa ma DMC większe niż 3,5 i szerokość większą niż 2,1m Oznakowanie odblaskowe konturowe tylne
- Jeśli przyczepa ma DMC większe niż 3,5 i długość większą niż 6m (tylko pojazdy zarejestrowane po 10.10.2009) Oznakowanie odblaskowe konturowe boczne.
Montaż oznakowań konturowych: biała lub żółta z boku pojazdu, żółta lub czerwona z tyłu pojazdu możliwie dobrze obejmujące długość możliwie dobrze obejmujące szerokość z tyłu. Dolna część 250mm÷1500mm Gdy nieciągłe, to przerwa nie większa niż 50% najkrótszego elementu pasa.
Jeżeli przyczepa z dyszlem lub naczepa jest dłuższa niż 10 m lub ma DMC większą niż 10 ton dodatkowo obowiązkowo musi zostać wyposażona w tablice wyróżniające żółte odblaskowe z czerwonym, fluorescencyjnym obwodem.
Oczywiście wszelkie zamontowane na pojeździe lampy oraz odblaski muszą posiadać Homologację na dany rodzaj oświetlenia czy oznakowania oraz jeśli są to urządzenia elektronicznie (jak na przykład lampy LED) dodatkowo tzw. homologację "zgodności elektromagnetycznej" R10